Monday 22 August 2011

Part 5: Qalisya Ain

    
  Semua benda yang dilakukan oleh Echa di pejabat tidak betul, bagai ada sesuatu yang menganggu emosinya. Fail-fail masih banyak bertimbun di atas mejanya. Echa lansung tidak menyentuh semua fail yang patut disemak olehnya. Hatinya benar-benar tidak keruan, mulutnya terkumat kamit mengomel pasal Daniel. Beberapa kali Echa cuba menghubungi Daniel tetapi tetap tiada panggilan. Makin panas hatinya bila tidak dapat menghubungi Daniel. Tiba-tiba pintu biliknya di ketuk dan muncul kelibat abangnya Qabill.
                “Echa, what’s going on? Why you did’t finish your work?”tegas Qabill bertanya apabila melihat Echa mundar mandir berulang kali.
                “Nothing! Just think too much about Daniel. Why he did’nt contact me? Why? What happen to him? I’m just worried about him..,” keluh Echa sambil tidak berhenti mendial nombor Daniel.
                “That’s it? Itu puncanya echa tidak boleh focus dan beri komitmen pada kerja? Kenapa Echa masih nak campurkan masalah peribadi dengan hal kerja? Along tak suka Echa terus begini, sooner or later he will contact you,”Qbill meninggikan suaranya ke arah Echa.
                “Along ni kenapa? Tiba-tiba nak marah Echa. Kenapa along tak pernah sekali faham perasaan Echa. I just worried if something bad happens to him,” jelas Echa.
                “Maybe he’s busy, enough ok. Along tak nak dengar lagi semua tu. Along Cuma nak Echa semak semua dokumen tu dan serahkan pada Along secepat mungkin,”pesan Qabill dan terus keluar dari bilik Echa.
                “Along dari dulu sampai sekarang tak pernah nak peduli perasaan Echa, alngkah baik kalau abang mir ada di sisi sekarang. Mesti abang mir akan tolong Echa,”rungut Echa sendirian.
      Tiba-tiba hatinya begitu rindu pada Qashmir. Beberapa minit kemudian Echa bergegas keluar dari bilik pejabatnya, menuju ke keretanya dan menghidupkan enjin. Echa menekan pedal minyak keretanya sekuat hatinya. Echa nekad untuk pergi ke rumah bujang Daniel untuk memujuk Daniel. Echa begitu pasti yang Daniel mungkin berkecil hati dengannya kerana  Echa menolak pelawaan Daniel untuk keluar makan bersama. Kereta yang dipandunya makin laju dan tiba di perkarangan rumah Daniel. Echa melihat kereta putih Daniel terpacak di depan rumah dan dia yakin Daniel ada di dalam.
         Dengan harapan yang tinggi agar dia dapat memujuk Daniel, Echa melangkah kaki menuju ke pintu rumah Daniel. Hatinya tiba-tiba makin berdegup kencang saat tangannya mengetuk pintu rumah  Daniel. Berkali-kali diketuk dan akhirnya pintu dibuka. Echa mengankat mukanya dan memandang wajah Daniel yang dirinduinya seakan bangun dari tidur tanpa berbaju.
                “owh you Echa, buat apa kat rumah i?”tanya Daniel.
                “Danny,sudahlah. I tahu salah I sebab tengking you tempoh hari. Maafkan I Danny,jangan buat macam ni kat I,”pujuk Echa.
                “Ermm,dahlah I lansung tak salahkan you. I tak marah pun,”balas Daniel sambil memegang tangan Echa.
                “Really? Thanx Danny. I betul-betul tak boleh hidup tanpa you Danny. I nak you tahu I betul-betul tak boleh hidup tanpa you Danny. I really love you!”lembut suara Echa saat melafazkan kalimah cinta.
                “Don’t cry dear, I love you too darling!” Daniel membalas.
                “Tapi kalau you cintakan I, kenapa you tak angkat phone? Dah banyak kali I call you,” rengek Echa manja.
                “owh..actually..hah, bateri phone I habis. Lagipun I kurang sihat hari ni,” Daniel memberi alasan.
                “you sakit ke? Boleh I masuk ,biar I buatkan air untuk hilangkan sakit kepala you tu.”pinta Echa.
                “Hah? Masuk? Eh,..tak payah..No..no..Just give me masa untuk rehat ya sayang,” jawab Daniel yang cuba menghalang Echa masuk.
                “Erm, but why? It’s ok, you rehatlah puas-puas sayang. Nanti jangan lupa makan ubat dan…tiba-tiba Echa terhenti untuk meneruskannya apabila datang seorang kelibat perempuan seksi di belakang Daniel. Muka Echa semakin pucat dan berubah melihat perempuan mudadatang memakai baju tidur dan memeluk belakang Daniel.
                “Danny..siapa perempuan yang datang buat bising kat rumah you ni. Ganggu kita nak tidur je kan..haha,”gelak perempuan muda itu.
                “Wait..what’s going on now? Who is she? Why she is here with you Danny? I need your explaination now!” bertubi-tubi soalan dilontarkan oleh Echa.
                “Tenang sayang. Biar I jelaskan dulu. Dia tak ada apa-apa dengan i…ini semua salah faham,”belum sempat Daniel  menjelaskan Echa terus memotong.
                “That is why you did’nt picked up my call, not allow me to enter you house. Because you are hidden something from me! You dah buat maksiat dengan perempuan ni dalam rumah you sendiri!” bentak hati Echa sambil berlinangan air mata.
                “Dear, I cintakan you sorang je. Serius I tak ada apa-apa dengan perempuan ni,”jelas Daniel.
                “Danny…you cakap kita tak ada apa-apa..Semalam you dah lupa ke kita berseronok semalam,” gelak perempuan itu yang seakan tidak sedar apa yang dicakapkan.
                “Shut up! I sudah mengerti smeuanya. I bukan budak kecil yang boleh you permainkan. Mata I dah cukup untuk menjelaskan semuanya. From now on, jangan cari dan contact I lagi. I jijik dengan perangai you ni, Daniel Ralph!” echa makin marah dan terus pergi dari situ.
                “ Echa! Echa ! wait.. You akan menyesal putuskan hubungan kita ni..”ugut Daniel.
    Echa tidak dapat menahan rasa sebak dihatinya, air matanya mencurah-curah jatuh membasahi pipi. Rasa terkilan dan kecewa tidak dapat dibendung lagi. Echa memandu keretnya main laju, dia menangis teresak-esak membayangkan apa yang dilihatnya tadi. Dia lansung tidak menyangka lelaki yang dia percaya dan cintai hari ini sanggup merobekkan dan memusnahkan kebahagiannya. Kereta yang dipandunya diberhentikan secara tiba-tiba kerana dia tidak sanggup lagi untuk memandu.

               Cinta yang aku taburkan padamu lansung tidak dihargai,
              Sayangku padamu lansung kau tidak mengerti,
              Betapa hebatnya cintamu memberiku sejuta pilu,
              Betapa agungnya kata-katamu membuatku terpaku.

   Echa melepaskan perasaan kecewanya lalu menekupkan mukanya di stereng sambil menangis sekuat hati. Beberapa minit kemudian, cermin keretanya diketuk dan Echa mendongak terkejut dengan wajah yang muncul di luar keretanya sambil membuka tingkap.
                “ Qalisya, awak tak apa-apa? Kenapa awak ni? Boleh saya bantu?” soal Rifqy.
                “tiada siapa boleh bantu saya. Memang semua orang suka saya dikecewakan oleh lelaki,”esak Echa dan air matanya makin laju.
                “Tidak Qalisya, semua orang dijadikan berpasangan dan mungkin awak belum temui cinta sejati awak. Awak tak boleh macam ini, mohonlah pada Tuhan agar awak ditemukan dengan jodoh yang baik,”nasihat Rifqy lembut.
                “Awak tak tahu apa jadi pada saya,”lembut Echa membalasnya.
“Memang saya tak tahu apa sebenarnya terjadi pada awak, tapi hati saya tak dapat menahan,saya tak sanggup melihat seorang perempuan menangis. Qalisya kalau awak nak berkongsi,silakan. Saya sudi menjadi pendengar,”balas Rifqy untuk memujuk Echa.
      Tiba-tiba telefon bimbit Echa berbunyi. Echa menjawab panggilan dari Datin Rose. Air mukanya terus berubah dan telefonnya dibiarkan jatuh begitu. Echa menangis sekuat hati.
                “Mama suruh saya pulang sekarang. Katanya kecemasan,” teresak-esak Echa memberitahu Rifqy.
                “Izinkan saya untuk menghantar awak pulang. Saya tak nak awak bahayakan diri awak dengan memandu kereta dalam berkeadaan begini,”pujuk Rifqy.
     Akhirnya Echa angkur dan membiarkan Rifqy memandu keretanya sambil ke rumahnya.
                                                  ****************************

btw: will be continue..keep reading;)
Part 4: ( KLIK )

                                                                
~DroP yOur cOmMent if U EnJoy tHis eNtry~

5 sUntiKaN sEmaNgaT:

Asfz said...

hahahahaa...kan da kata daniel tu player...
#kah3x..gelak jahat gilee....

kecemasan?? abg mir ke?? oh my hero =.= hope u will be orite ok..

ok, termasuk dlm cite plak..

#k bai..
haha

oreocheesecakes said...

seronok dapat bace... penulisan yang baik..:)

MisS BubBLe said...

@Cik Domo
oopss..tak sangka ada watak lain,hehe..;p

MisS BubBLe said...

@oreocheesecakes
really? thanx..sgt appreciate sbb baca;)

Unknown said...

huh daniel mang bejat ya ternyata,,

Hak Cipta Terpelihara Oleh Buih-Buih Cinta