Thursday, 2 June 2011

Beza >>SaYaNg, MiNat, SuKa daN pErcintaaN...

Salam u olls yang belum ketiduran...

tut2..tgn neyh gatai lak lewat2 malam nk update blog, padahal td bwu jer update 1 entry sal mid year give away..promotion cket, sy msuk giveaway..hee~ sebenarnya xde pe, juz nk share sumtin ngn korunk sume,.

Saya baru trbaca sumting neyh kt fb, sal tjuk kt ats tuh..interesting kn3...ckap la menarik,haa..sekadar sharing2 jee..xtaw la btol ke x..apakata kita kenali hati kita kejap. Lumrah manusia kn utk ade mcm2 prasaan kt seseorg, tapi kita xpasti ape jnis prasaan itu.. so, untuk memudahkn kekeliruan tu, apa kata korunk sume baca kt bwh neyh okeh:)http://www.emocutez.com

Cinta
>>Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau boleh nak dia tahu, dan kita seboleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. Kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain, cinta ditujukan kepada seseorang yang kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yang ikhlas kepadanya walaupun dia buat tidak tau saja)

Sayang
>>Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. Selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain, sayang ditujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka
>>Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain, suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)

Minat
>>Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain, minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )
Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat, suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

btw: sO, dh taw ape porasaan kita yg sbnar..selamat beramal:)http://www.emocutez.com
~DroP yOur cOmMent if U EnJoy tHis eNtry~

4 sUntiKaN sEmaNgaT:

amir aizat said...

minat ngn suka tak sama ker?

~bUih-bUih ciNta~ said...

minat nie mcm kite jdikan die idol kite, then suka lak kita slalu happy je ble dgn org tu..:)

eikieyn said...

ehem ehem.. :P

~bUih-bUih ciNta~ said...

aik eikieyn, ehem2 jer..komen la cket..hee~:)

Hak Cipta Terpelihara Oleh Buih-Buih Cinta