Sunday 22 September 2013

Feels Much Better

Olla =)

Alhamdulillah, syukur sangat sebab diberikan ketenangan jiwa dan hati di saat aku perlukan. Nasib baik hidup Miss Bubble tidak bertambah teruk dan melampau. Tak tahu lah nak cerita, tapi memang miserable life. before this kan Miss Bubble duk update je entri pasal cari kerja kan. Memang tahap segala bagai la desperate sangat nak kerja. 

Ceritanya bermula seminggu /2 minggu yang lepas. Setiap hari aasyik fikir dan fikir pasal masa depan. Macam2 bisikan buruk kat telinga, Ya Allah memang makin serabut hidup masa tu. Dan kebetulan memang tak tahu nak mengadu kat sape. Hanya menangis je keje nya. Miss Bubble sendiri pun tak tahu kenapa cepat sangat menangis. Everything mesti ada je yang tak kena. Then, lagi satu cepat sangat naik angin. Tak pasal2 nak marah orang, benda kecik pun jadi makin besar. Memang tak sedar dah rasanya time tu, teruk sangat. Iman tak kuat :(

Makin hari makin stress. Kepala fikir kerjaaa....duitt mana nak cari..kena fikir untuk bayar hutang PTPTN dah, sebab takot la hutang ni tangguh2..tak tahu apa jadi esok lusa. Bila tengok kekawan ada dah kerja, ada yang kawen macam terjamin hidup dah. Tapi bila pandang diri sendiri tak ada achievement. Duduk rumah macam menghabiskan beras. Rasa useless sangat time tu. Kepala asyik sakit, nak tidur malam pun susah dah mula rasa sesak nafas. I dont know why. Then sampailah satu hari tu, awal pagi terus ambil wuduk macam biasa solat dhuha, mengadu sekuat2nya pada Allah, kenapa hati ni lemah. Lepas solat terus di ambil yassin dan dibaca sebagai permulaan hari.

Alhamdulillah, lepas tu rasa jiwa makin tenang. Muncul kawan2 hantar mesej, boleh borak2 dan santai. Seriously rasa tenang dan lega, keluar dengan member2...ilangkan lagi stress. Memang lepas kejadian tu Miss Bubble hangout dengan member2. Mungkin la asyik terkurung dalam rumah sebab tu jadi campur segala bagai. Kadang2 kita kena ambil angin luang masa dengan kawan2 biar dapat lupa sekejap benda yang kita fikirkan. Betul tak? tapi yang penting amalkan solat dhuha dan baca yassin permulaan pagi supaya hari kita berjalan dengan tenang. InsyaAllah pada sahabat2 yang rasa kusut, mengadulah dan menangislah pada Allah. Dia yang Maha mendengar dan memahami kita.

Sekadar perkongsian untuk semua. Semoga hari2 kita akan sentiasa diredhai, doakan Miss Bubble dimurahkan rezeki dan diberi kebahagiaan hidup. Amin ! ^^

~DroP yOur cOmMent if U EnJoy tHis eNtry~

0 sUntiKaN sEmaNgaT:

Hak Cipta Terpelihara Oleh Buih-Buih Cinta