Wednesday 3 July 2013

Please Respect Others

Olla =(

         Respect? what do you understand? Briefly explain what is respect? Of course you dont know what is respect actually, thats is why you are very rude. Sorry ! 

      Di saat aku nak kecapi kebahagiaan, mengukir senyuman, melakar kenangan bersama kamu teman2, kenapa perlu wujud manusia seperti kamu? Kamu yang seakan baik diluaran, tetapi terkadang bahasa mu itu mampu mengguris hati orang lain. 

     Janganlah sampai aku dah hilang rasa hormat kat kau...please. Aku kagumi dengan penampilanmu, tetapi kenapa pertuturan mu itu kadang kala tidak seiring dengan penampilanmu. I'm very sure, other will never expect you are such a "laser mouth". I'm very sure others never think bad about you. Just people who are close to you will know. 

      Aku mintak maaf la sebab aku tak dapat kawal emosi. Aku ada perasaan, tetapi bukan kali ini aku terasa, sebelum ini pun ada. Aku rasa kau tak perlu nak cakap macam tu kat aku. Kalau teguran dan nasihat, memang aku boleh dengar. Kalau kau nak bagi ceramah agama pun aku boleh dengar. Tapi masalahnya tak ada kaitan. Mulut awak tu cepat sangat, dulu awak pernah mintak maaf sebab mungkin tersalah cara untuk bergurau. But now, awak still nak bergurau tak bertempat? 

            Come on la awak, memang tudung labuh tak pandai sangat nak jaga percakapan dengan manusia lain ke? Mungkin hubungan awak dengan Allah baik, tetapi hubungan dengan manusia lain awak tak cukup baik. Yup, saya tak boleh menilai awak macam ni, tapi beribu kemaafan kerana dengan cara ini saya luahkan rasa sakit hati tadi.

           Mungkin awak anggap itu cuma gurauan, tapi saya tersangat lemah sekarang. Bagilah saya untuk gelak ketawa, enjoy my life, and cari balik diri saya. Saya dah cukup bersedih untuk sekarang, janganlah tambahkan lagi kesedihan saya. I'm really sorry for wrote all this thing.



Aku tak nak menangis setiap hari, aku nak ketawa, gembira dan bahagia. 



btw: maaf, sekarang aku cepat sangat naik angin. I dont know....... :(




~DroP yOur cOmMent if U EnJoy tHis eNtry~

0 sUntiKaN sEmaNgaT:

Hak Cipta Terpelihara Oleh Buih-Buih Cinta