Tuesday, 3 April 2012

kekurangan pada diri aku

Salam & Olla :)

       Entri kali ni khas untuk diri Miss Bubble sendiri tak ada kena mengena dengan orang lain. Dalam entri ni nak bercerita pasal kekurangan diri Miss Bubble. Iyalah setiap orang ada kekurangannya, tapi kat sini Miss Bubble nak cakap kekurangan fizikal. Sorry, ini bukan masalah tak bersyukur ke apa, tapi hanyalah sekadar luahan. Miss Bubble terima je apa bentuk fizikal kat Miss Bubble cuma kadang kala Miss Bubble merasakan fizikal Miss Bubble ni menjadi isu pada orang lain. Agaknya kenapa ya, pelik ya sebab Miss Bubble ni mata sepet tak sama macam korang yang mata bolat, Hidung kepek (tak mancung) tak sama macam korang hidung tinggi ja, dah la pendek tambah pulak gemok, teruk ka erk..? Tapi inilah diriku,..
        Bila berkaitan mata mesti hati ini cukup terasa, sentuh bab hidung lagilah terasa sebab tak mancung. Bila tengok badan, tembam ala-ala gemok dah.. Dulu ada orang panggil Mr.Magoo, (kartun mata sepet, ce google). Sampai macam ni sekali kena compare, sape yang tak terasa. Lepas tu kalau cerita pasal hidung, mesti Miss Bubble perasan macam ada yang nak cakap hidung tak mancung macam Miss. Yang appearance gemuk ni tak tahulah macam mana kalau orang lain yang betul2 gemok..sebab kalau macam Miss Bubble ni pun dah ada yang nak tegur2 lah suruh jaga makan la apa, Semua tu Miss Bubble dapat rasakan, kalau korang tak peduli pasal fizikal orang lain tak boleh ke..? Ke sebab fizikal orang memang dah perfect?
         Kalau dulu masa sekolah rendah aktif sukan kulit tak payah cakap lah hitam legam, kalau pergi beraya ja mesti ada orang cakap hitam, selalu ja nangis bila kena tegur macam tu. Dan sekarang alhamdulilah kulit dah kembali normal, syukur mungkin Allah tahu betapa pedihnya hati ni bila kena macam-macam kan. (walaupun still sekarang abg asyik panggil hitam) Layankan jelaa...


btw: oopsss, malas nak cakap pape dah.. Aku redha je dengan semua ni :)
~DroP yOur cOmMent if U EnJoy tHis eNtry~

2 sUntiKaN sEmaNgaT:

bunbun said...

hehehh.


biarkan mereka kata apa saja.
biarkan mereka mencemuh menghina
pedulikan saja halangan tiba
semua itu adalah dugaan dariNya

haha. lirik lagu devotees :P

~bUih-bUih ciNta~ said...

@bunbun
heee, thanx bunbun..biarkan sajaa..:p

Hak Cipta Terpelihara Oleh Buih-Buih Cinta