Saturday 24 March 2012

Orang sekarang pandai nak lari

Olla :)

         Di waktu petang begini, tinggallah Miss Bubble keseorangan di bilik melayani lappy, online,berfesbuk, dan juga menyiapkan assignment. Perut ku hairan tak berbunyi walhal sejak bangun dari pagi tadi, ku belum menyentuh apa-apa pun lagi makanan atau pun hot milo+ nestum as usual. Alhamdulilah, dapat ku kawal nafsu makan..
          Berbalik pada entri Miss Bubble hari ini, "orang sekarang pandai nak lari" hah..memang la orang mestilah pandai berlari..tapi bukan ini yang dimaksudkan. Pandai melarikan diri dari tanggungjawab. That's the point. Bukan menuding jari pada sesiapa tapi juga pada diri sendiri. Kenapa harus melarikan diri dari melakuka sesuatu. Melarikan diri dari masalah bukan penyelesaian terbaik tetapi mengusutkan keadaan.
         Jika kita sudah diberi untuk melakukan sesuatu, tetapi pelbagai alasan ataupun anda terus berdiam diri kononnya tidak tahu. sanggup anda membiarkan kawan anda memikulnya sendirian? Sampai begitu sekali anda sanggup melakukannya,..apa salahya berkorban waktu demi sahabat? tanpa sahabat anda tak akan dapat memulaka apa-apa jenis hubungan.



 


btw: tak pelah malas nak bercerita panjang, macam penat je duk pendam dalam hati....bye!
~DroP yOur cOmMent if U EnJoy tHis eNtry~

0 sUntiKaN sEmaNgaT:

Hak Cipta Terpelihara Oleh Buih-Buih Cinta