Thursday 12 December 2013

Harapan Kian Pergi...

Olla :(



Tibanya hari ini, aku sudah semakin lumpuh..semangatku sudah layu dan terbang bersama harapan aku sebelum ini. Sudah ku cuba menggapai bintang di langit, tapi apakan daya ia semakin menjauh. Aku cuba dan terus mencuba sehingga aku jatuh tersungkur. 

Ku lihat sekelilingku, keadaan makin mendesak. Ku lihat lagi sekelilingku, aku masih belum berupaya. Ku lihat sekelilingku, kenapa aku bernasib malang. Ku cuba merenung, apakah masih ada sirna lagi untuk aku. 
Orang bilang kalau tidak berusaha, mana mungkin dapat hasilnya. 
Tapi aku, sudah cuba berusaha tapi belum membuahkan hasil. 

Kenapa kuat nya ujian yang dikenakan pada aku. 
Sebaknya hati, seakan tidak mampu lagi untuk menanggung. 
Sebaknya hati, seakan membebankan. 
Setiap hari bagaikan hujan untukku. 
Hari yang cerah belum kian muncul. 

Tak tertahan mata ini, untuk menyeka titisan hujan kian membanjiri. 
Ku cuba sapu dan menahan, tapi kaca2 jernih makin laju jatuh berderai. 
Ya Allah, di manakah haluan tuju untuk aku. 
Apakah penyudahan cerita kisah hidupku :'(






~DroP yOur cOmMent if U EnJoy tHis eNtry~

0 sUntiKaN sEmaNgaT:

Hak Cipta Terpelihara Oleh Buih-Buih Cinta